Missy's Weblog

Missy liep een week lang dag en nacht te schreeuwen van de honger in het tuinencomplex achter mijn woning. Ze werd voor mij gevangen door de SAZ Stichting Amsterdamse Zwerfkatten, maar ik kon haar niet bij mij in huis opnemen. Met mijn sponsoring voor medische kosten mocht ze in Cattery van 't Dekkershof permanent blijven wonen. Ze staat op www.margali.com bij Mijn Katten als mijn 4e katje.

maandag, augustus 01, 2005

Mijn poging om haar te vangen mislukt

Ik werd door de turkse familie met open armen ontvangen. Oudste zoon en dierenliefhebber Ilkay zette een stoel voor me in de tuin van hun buren (want daar zat poes het meeste). Die buurman kwam er ook bij, en vond het ook allemaal prima, en zat steeds mee te gluren Alles trok zich vervolgens terug en ik zat rustig in de tuin met een bak tonijn.

Na 3 kwartier zag ik Poesje. Heel jong, ik schat 5 maanden. En toch inderdaad zo te horen krols. Mogelijk krols voor de eerste keer, en hebben we haar daarom niet eerder gehoord. Ze is wel overal gesignaleerd de afgelopen weken. Ze at op een gegeven moment van m'n vingers, maar toen ik haar na zo'n 6 hapjes wou pakken glipte ze weg....ik ben ook een stijve hark helaas, met slechte rug en benen, en zij is watervlug.Ze is daarna nog wel teruggekomen, heeft weer van m'n vingers af gegeten, maar schoot steeds weer terug..... Even later keerde ze zich om en verdween. Ik hoorde haar tuinen verderop weer schreeuwen. Ze is schichtig dus, maar niet wild.

Ilkay en ik zijn samen naar de stichting zwerfkatten amsterdam gereden. Vangkooien heeft geen zin: daar is ze te klein en licht voor. De stichting zit overvol, maar vindt gelukkig dat dit poesje opgenomen hoort te worden. Poesje is nu op een wachtlijst gezet, en komt hopelijk over 2 weken aan de beurt voor de kattenvangster. Intussen moet Ilkay op vaste tijden en een vaste plek gaan voeren. Hij is 14, maar een doordenker. Zei opeens in de auto: "ja, het gaat wel om een leven".... en later toen we van de stichting wegreden: "ik heb heel veel geleerd...."