Missy's Weblog

Missy liep een week lang dag en nacht te schreeuwen van de honger in het tuinencomplex achter mijn woning. Ze werd voor mij gevangen door de SAZ Stichting Amsterdamse Zwerfkatten, maar ik kon haar niet bij mij in huis opnemen. Met mijn sponsoring voor medische kosten mocht ze in Cattery van 't Dekkershof permanent blijven wonen. Ze staat op www.margali.com bij Mijn Katten als mijn 4e katje.

zondag, juli 31, 2005

Er loopt dag en nacht een kat te schreeuwen .....

Vandaag was de 5e dag (en nacht) dat ik het geschreeuw hoorde bij ons achter in de tuinen. Het is zo'n afgesloten achtertuinencomplex, omgeven door etagewoningen. Ik zit op een 2e verdieping en heb daar dus geen toegang. Bovendien was het geschreeuw niet aan mijn kant van de tuinen, maar de andere kant, bijna onzichtbaar door bomen.De eerste dagen dacht ik aan een krolse kat ...maar het klonk daar niet naar. De laatste dagen lijkt het er meer op dat ze gewoon naar binnen wil en honger heeft.Iedereen is op vakantie, en bovendien zijn de woningen achter mij voor bijna 100% bewoond door mensen die meestal nauwelijks nederlands spreken. Veelal turkse en marokkaanse gezinnen. Niet snel geneigd om op een schreeuwende kat te letten.

Vandaag was ik het zat. Ik heb aangebeld bij mijn achterburen. Er zit daar een jongen doorlopend achter een computer, en als ik achter mijn pc hier zit kunnen we bij wijze van spreken naar mekaar zwaaien Hij bleek de zoon des huizes te zijn. Jaar of 15, aardige jongen die onmiddellijk wist waar ik het over had. Vader kwam erbij, zoon vertaalde. Ik legde uit dat de kat volgens mij in ieder geval gewoon honger had. En misschien ook krols was. Poes mocht heus wel bij hun binnen, werd me verteld. Vind ik geen oplossing want de buitendeur staat meestal wagenwijd open, en dan vliegt ze aan de voorkant de straat op en is ze nog veel onveiliger. Maar dat heb ik nog maar even niet gezegd.

Dat het een poes is weet ik bijna zeker: ik heb haar gezien: prachtig schildpadje, met witte bef en voetjes. Heel erg rank en hoog op de pootjes. Ik heb haar vanavond beter kunnen bekijken, want ik heb aan de zoon een blik voer gegeven (Hill's a/d notabene want anders had ik niet) . Steeds als ze begon te schreeuwen ging zoonlief naar buiten om haar te roepen. Uiteindelijk heeft hij het voer neergezet en is naar binnen gegaan, om vervolgens vanaf het balkon daarboven te kijken hoe ze het uiteindelijk vond en opat. Ze heeft 2x eten gehad. En was meteen veel rustiger. Ik heb haar een keer goed kunnen zien, en weet nu dat ze ook al vaker bij ons beneden heeft geslapen in de tuin. Maar daar komt ze niet meer.

Morgen ga ik meer voer naar de achterburen brengen, en proberen om haar te vangen. Ze is heel lief en niet schichtig. Dus misschien lukt het mij. Heb al contact met de dierenambulance gehad: asiels zitten over- en overvol, en ze mogen alleen dieren meenemen die gevaar voor het verkeer vormen, of gewond of ziek zijn. Als ik haar gevangen heb ga ik toch bellen: hopelijk komen ze dan om haar even na te kijken, en wat mij betreft is uithongering ook een reden voor opname in een asiel.We zullen zien ....Ik ben in ieder geval beroerd van binnen. Arm beestje. Waarschijnlijk weer een geval van buiten in de tuin kwakken, deur dichttrekken en lekker op vakantie gaan....